Sunday 10 February 2013

Tempoh Menunggu Graduan Perubatan

aduhai...

memang betul la sekarang makin ramai graduan doktor. dah berkarat otak duduk kat rumah tak buat ape.

aku dah buat temuduga spa pada akhir december 2012. dah sebulan lebih menunggu.
aku dengar ada yang kena tunggu sampai lebih 4 bulan. bila call kkm, staf dia kata kena tunggu dalam 2 bulan. jadi harap2 aku tak perlu tunggu lebih dari tu. duit makin banyak mengalir keluar ni.

in case kalau korang nk tanya pasal induksi blh call kkm bahagian latihan; 03-88850600.

masalahnya bila kawan aku call dia kata kena tunggu 4 bulan. jadi tak tau yg mana betul. mungkin paling cepat 2 bulan dan paling lambat sampai 4 bulan menunggu.

tarikh interview SPA -  26/12/2012

update 1:

Dah dapat surat lantikan dari SPA pada 16/2/2013.
Dalam sampul surat ada:
 -surat tawaran pelantikan UD41
 -surat setuju terima Pelantikan SPA.6A
 -Borang Medical check up
 -Contoh surat aku janji

update 2:

akhirnya dapat surat induksi pada  6/3/2013

aku diarah untuk hadir ke induksi atau nama barunya 'Program Transformasi Minda' /PTM. lantak hang la nak panggil program apa. yang penting dah nk start kerja.

aku kena hadir induksi pada 18/3/2013-22/3/2013.  

Maka secara total tempoh menunggu dari interview SPA sehingga ke induksi ialah hampir 3 bulan.

kalau nk dikira tempoh menunggu dari grad sehingga induksi ianya 4 bulan sebab nak tunggu interview pun hampir satu bulan. Situasi mungkin berbeza bagi local students yang buat interview sebelum final exam.

3 comments:

  1. tahniah dr :),selamat berkhidmat.
    nak tanya...
    1) surat setuju terima lantikan dalam online tu kita isi sama ke dengan borang setuju terima yang dia bagi?
    2) SURAT AKU JANJI- yang tu dia bagi contoh kan? jadi nak serah macamana? ke JPA 0r KKM yang bagi nanti?
    Terima kasih, krn membantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. trm ksh..

      1.dah ada surat terima lantikan online ke? yg sy buat sblum ni x ada online. jadi x sure la yg ni.

      2.SURAT AKU JANJI - masa lapor diri dekat jabatan kesihatan negeri nanti kita akan dapat surat aku janji original. kita isi dan serah masa lapor diri.

      Delete
    2. Okay, trima kasih krn bantu :)

      Delete